Tuesday, 1 May 2007

Weer op het Noord Eiland!

Wij zijn al weer een paar dagen op het Noord eiland.
Het weer is er wel wat warmer op geworden maar we hebben elke dag nog regen gehad. Wel een beetje jammer maar helaas.. We hopen dat het in Northland, boven Auckland zeg maar, wel nog mooi weer word.. We zien wel!

Dag 28 Blenheim >> Wellington
Vrijdag 27 april

Rond half elf van de camping gegaan en naar centrum gegaan. Nog ff snel ontbijten en daarna op internet alles bijgewerkt. Erg lang lopen typen, de volgende keer maar wat kleinere stukjes. De foto's willen jammer genoeg niet lukken, ivm de beveiliging van de computer. Om twee uur zetten we koers naar Picton, ongeveer 30 km verderop. Daar geparkeerd bij de ferry en lekker gegeten en gewacht op vertrek. Om zes uur varen we weg. Het is dan al donker maar het is wel een mooi gezicht met alle lichtjes bij vertrek. Aan boord fish & chips gehaald want er was niet veel anders.. Rond 9 uur aangekomen in Wellington en daar weer op de parkeerplaats van de ferry overnacht. Er was nu een nachtboot dus rond 2 uur ff rumoerig. Maar voor de rest goed geslapen. Dit keer wat verder van de rails geparkeert :)

Dag 29 Wellington >> Masterton
Zaterdag 28 april

Rond 8.30 opstaan want we mogen hier niet zo lang parkeren. Naar Oriental bay gereden daar ontbeten. Net als de vorige keer Wellington weer de hele dag regen. Om 11.30uur naar Silke. Adriana en Chris waren er dit weekend ook, dus dat kwam leuk uit. Geluncht in een cafe waar Silke haar schilderij expositie hangt. Erg mooie schilderijen! Lekker gegeten en bijgekletst. Daarna bij silke thuis nog bakkie thee gedaan en de foto's ff op internet kunnen zetten. Rond vier uur weggegaan. Via bergen, mist en slingerwegen in het donker aangekomen in Masterton. Erg spannend maar de volgende keer gaan we voor donker op campsite staan :) Rond 18.30uur aangekomen.

Dag 30 Masterton >> Napier
Zondag 29 april

Redelijk bijtijds weggegaan en de hele ochtend gereden. Deze keer schoot het wel lekker op. De wegen waren lekker vlak en om half 1 waren we al in Napier.
Eerst naar een soort beurs gegaan waar we over gelezen hadden. Maar het viel wel wat tegen. Eerst konden we het al niet vinden en toen was er niet zo veel aan. Op naar Napier dus maar. Op marine parade geparkeerd en een stukje gelopen. Ook naar marineworld gegaan om te boeken voor morgen. Marineworld is een soort mini dolfinarium, erg gaaf. Maar helaas is er tegenwoordig maar 1 dolfijn te zien omdat ze geen vergunningen krijgen om nieuwe erbij te nemen. Dus wachten ze tot ze geen meer hebben en gaan dan vernieuwen. Camping opgezocht, ff buiten Napier want we waren toch wel moe..

Dag 31Napier >> Wairoa
Maandag 30 april

Vroeg op want naar Marineland. Het was leuker dan verwacht. En helemaal niet druk. Eerst was er een tour waar we de dolfijn mochten voeren en aanraken enzo. Echt super leuk!! Daarna langs alle dieren en weer veel info gekregen. Ze hadden zeeleeuwen, zeehonden, penguins, albatrossen, meeuwen :) en ik ben vast nog wat vergeten... Maar het was veel leuker dan we verwacht hadden.. Na de rondleiding de show nog gezien en daarna gingen ze alle dieren voeren.. Lekker naar vis stinkend weer naar buiten rond 12 uur.. Gegeten aan de waterkant en toen een rondje door Napier gelopen. Erg mooie gebouwen in de Art Deco stijl. Dikke mazzel want aan het einde van het rondje begon het te regenen dus nog wel een paar leuke foto's kunnen maken.
Boodschappen gedaan en onderweg naar lake Waikaremoana. Omdat we niet in het donker aan wilden komen maar besloten om te stoppen in Wairoa. Lekker eitje opgebakken, gedoucht en vroeg op bed. Ook nog ff planning gemaakt voor de rest van Noord eiland.

De planning doe ik in de volgende blog..
Nog maar een paar minuten dus ik moet opschieten.